Yazının İçindekiler
Sağ Tüpte Kabarma
2018 yılında hizmete açılan tünelin Erzurum’dan Rize yönüne giden sağ tüpünde asfalt zemininde kabarmalar ve yükselmeler oluştu. Sürücüler, bu yükseltilerin araçlar için ciddi tehlike oluşturduğunu belirterek yetkililerden acil müdahale bekliyor.
Zemin Tekrar Oynamaya Başladı
Dünyanın en uzun dördüncü çift tüplü karayolu tüneli olan 14.300 metrelik Ovit Tüneli, Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan stratejik bir geçit niteliğinde. Ancak tünelin sağ tüpünde son günlerde yeniden zemin oynamaları ve asfalt kabarmaları gözlemleniyor. Bu durum özellikle hızla seyreden araçlarda savrulma riski yaratıyor.
Tünelde seyahat eden sürücüler, yol üzerinde ani yükselmeler nedeniyle direksiyon hâkimiyetinde zorlandıklarını ve olası kazalardan endişe ettiklerini dile getiriyor. Görgü tanıkları, özellikle gece saatlerinde kabaran asfalt bölgesinin fark edilmesinin zorlaştığını ve bu durumun risk seviyesini artırdığını belirtti.
Tarihi ve Maliyetiyle Dev Proje
Kar ve çığ tehlikesi nedeniyle kış aylarında aylarca ulaşıma kapalı kalan Ovit Dağı geçidini bypass eden tünel, 2.640 metre rakımda inşa edildi. Proje, 2123 gün süren yapım sürecinin ardından 18 Haziran 2018‘de dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, bağlantı yolları tamamlanmadan trafiğe açılmıştı.
2018 fiyatlarıyla 412 milyon 366 bin TL’ye mal olan Ovit Tüneli, sadece bölge halkı için değil, ülke genelindeki lojistik hatlar açısından da büyük öneme sahip.
Aynı Sorun 2022’de de Yaşanmıştı
Zemindeki oynama bu tünelde ilk kez yaşanmıyor. Kasım 2022‘de aynı tüpte benzer bir zemin hareketi tespit edilmiş, güvenlik nedeniyle tüp ulaşıma kapatılmıştı. Aylar süren kazı, tahkimat ve güçlendirme çalışmaları sonrası yol yeniden trafiğe açılmıştı. Ancak aradan geçen sürede aynı bölgede benzer bir sorun yaşanması, tünelin inşa kalitesi ve uzun vadeli dayanıklılığı konusundaki tartışmaları yeniden alevlendirdi.
Sürücüler ve Bölge Halkı Tedirgin: “Daha Kaç Kez Kapanacak?”
Tüneli sık kullanan sürücüler, her yıl yeniden benzer sıkıntıların yaşanmasından ve geçici çözümlerle yetinilmesinden şikayetçi. Sosyal medyada yapılan bazı paylaşımlarda ise, “Her yıl milyonlarca lira yatırılan bu dev projede zeminin tutmaması kabul edilemez” yorumları yer alıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’nün tüneldeki son duruma ilişkin nasıl bir çözüm planlayacağı ve sorunun kalıcı olarak nasıl giderileceği ise şimdilik belirsizliğini koruyor.
Kyn:İsmet KÖŞEOĞLU
Büyük bir proje olmasına rağmen, bu tür sorunların tekrarlaması gerçekten üzücü. Umarım bir an önce bu kabarmalar giderilir.
Ovit Tüneli’ndeki zemin kabarmaları ciddi bir sorun. Sürücüler için güvenli bir yolculuk sağlamak adına bu sorunun bir an önce çözülmesi gerektiğine inanıyorum.
Bu durum geçen yıl da yaşandı. Yetkililerin bu sorunla ilgili daha kalıcı çözümler geliştirmelerini umuyorum.