Yazının İçindekiler
“Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES)”
2025-2026 eğitim öğretim yılı öncesinde, “Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES)” Projesi kapsamında planlama ve koordinasyon toplantısı ilçede gerçekleştirildi. Milli Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında imzalanan iş birliği protokolüyle hayata geçirilen proje, öğrencilerin değer eğitimi faaliyetleri üzerinde yoğunlaşıyor.
Toplantıya, İkizdere İlçe Milli Eğitim Müdürü Ali Özer, Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Murat Ekşi, İlçe Müftüsü Muhammet Ali Berber, ÇEDES sorumlu Şube Müdürü Hasan Tekke, İlçe ÇEDES Koordinatörü Hanife Nar, okul koordinatörleri ve proje paydaşları katıldı. Açılışta, müdür Özer “ÇEDES Projesi Uygulama Usul ve Esasları” hakkında bilgilendirme sunumu yaptı. Ardından Şube Müdürü Tekke, ilçe genelinde yürütülmesi planlanan proje faaliyetleri hakkında detayları aktardı. Toplantı, okul koordinatörlerinin proje takvimi ve uygulama yöntemleri hakkında yaptığı bilgilendirmeyle tamamlandı.
ÇEDES Projesi Nedir?
- ÇEDES, Millî Eğitim Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında oluşturulan değerler eğitimi temelli bir iş birliği projeksiyonudur.
- Projenin temel amacı; öğrencilerin millî, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerlerle donatılması, çevresine duyarlı fertler olarak yetişmesi ve bu değerleri günlük yaşamlarında benimseyip yaşatabilmelerini sağlamaktır.
- ÇEDES’in uygulama esasları arasında; okullarda Değerler Kulüpleri kurulması, öğrencilerin gönüllülükle katılımı, öğretmen, din görevlisi ve gençlik personelinin koordineli olarak çalışmalar yürütmesi yer alıyor.
- Proje kapsamında seminer, kamp, gezi, söyleşi, sosyal etkinlik gibi çok yönlü faaliyetlerle öğrencilerin değer temelli becerilerini desteklemek hedefleniyor.
İlçede Beklenen Etkiler ve Uygulama Süreci
- İlçe genelinde okullar arası koordinasyonla ÇEDES faaliyetleri eş güdümle yürütülecek.
- Okul koordinatörleri, öğretmenler ve din görevlileri proje uygulamalarında aktif rol alacak.
- Faaliyetler; değer kulübü çalışmaları, öğrenci-veli etkileşimleri, sosyal projeler ve kültürel etkinlikler şeklinde planlanacak.
- Projenin takibi, koordinasyonu ve başarı değerlendirmesi ilçe ve okul düzeyinde yapılacak.
Bu toplantı ile öğrencilerin değerlerini destekleyecek bir projenin başlatılması harika bir gelişme. Umarım başarılı bir şekilde hayata geçirilir.
Projenin amacı çok güzel ama detaylar hakkında daha fazla bilgi alabilir miyiz? Özellikle uygulama aşamaları beni meraklandırıyor.
Gerçekten önemli bir konuyu ele alıyorsunuz, ama projelerin sonucu konusunda ne gibi başarı kriterleri olacak, onu da merak ediyorum.