Yazının İçindekiler
800 bin ton yaş çay
ÇAYKUR, bu sezon için 800 bin ton yaş çay alım hedefi doğrultusunda ilerliyor. Kurum, şu ana kadar 786 bin 410 ton yaş çay alarak geçen yılın toplam alımını şimdiden geçti. ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, son üç yılı kar ile kapattıklarını ve bu yılı da aynı şekilde karla kapatmayı planladıklarını açıkladı. ÇAYKUR’dan Rekor Hedef.
ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, Anadolu Ajansı’na yaptığı değerlendirmede, üçüncü sürgün yaş çay alımlarının devam ettiğini ve ekim sonuna doğru kampanyanın tamamlanacağını belirtti. Alımlarda herhangi bir aksama yaşanmadığını vurgulayan Alim, “Şu ana kadar toplam 786 bin 410 ton yaş çay alımı yaptık. Yıl sonu itibarıyla da 800 bin ton civarında yaş çay alımı gerçekleştirmiş olacağız” ifadelerini kullandı.
Geçen Yılı Geride Bıraktı
Alim, 2023 yılında 591 bin 531 ton, geçen yıl ise 783 bin 484 ton yaş çay alındığını hatırlatarak, bu yılki hedeflerinin önceki yılların üzerinde bir performansı işaret ettiğini kaydetti. Üçüncü sürgün alımlarında şu an itibarıyla 240 bin ton civarında olan miktarın, ay sonuna kadar 260-270 bin tona çıkmasının beklendiğini sözlerine ekledi.
Son Üç Yıl Karlı Geçti
ÇAYKUR’un mali yapısına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Alim, “Son üç yılı karla kapattık. Bu yılı da aynı şekilde karla kapatmayı planlıyoruz. 3-4 yıldır her kuruşun hesabını yapıyoruz. Gereksiz harcamalardan kaçınarak tasarruflu bir şekilde ilerliyoruz” dedi. Alim, üretim olan yerde zarar olmaması gerektiğinin altını çizerek, tasarrufa dayalı karlılığın sonuçlarını gördüklerini ifade etti.
Kuru Çay Satış Hedefi 132 Bin Ton
Kuru çay satışlarının 90 bin tona yaklaştığını belirten Alim, yıl sonu hedeflerinin 132 bin ton kuru çay satışı olduğunu ve bu hedefe ulaşacaklarına inandıklarını söyledi.
Avrupa Pazarında Türk Çayına İlgi Artıyor
İhracat performansına da değinen Alim, 100’e yakın ülkeye ihracat yaptıklarını ve özellikle Avrupa pazarında Türk çayına yönelik ilginin arttığını vurguladı. Avrupa’da çay tüketiminde artış yaşandığına dair bilgiler bulunduğunu anlatan Alim, “Biz de bunu değerlendirerek, Avrupa ülkelerine olan satışımızın daha da farklılaştırılması amacıyla detaylı çalışmalar için gereken her adımı atıyoruz. Amacımız sağlıklı, doğal, hiçbir kimyasal barındırmayan çayımızı herkesin tatması, içmesidir” şeklinde konuştu.
Türk çayının kalitesine dikkati çeken Alim, “Üzerine kar yağan doğal çay, Türkiye’de yetişen Türk çayıdır” diyerek, coğrafi avantajın ve doğal koşulların ürün kalitesine olan katkısını vurguladı.
Kyn:AA – ÇAYKUR’dan Rekor Hedef
ÇAYKUR’un bu yılki hedefleri gerçekten etkileyici. Geçen yıllar ile kıyasladığımızda büyük bir ilerleme kaydetmişler.
ÇAYKUR’un karlılık stratejisi ve tasarruf odaklı yaklaşımı takdire şayan. Umarım bu yıl da hedeflerine ulaşırlar.
Yazıda bahsedilen Avrupa pazarındaki ilgi artışı bana biraz abartılı geldi. Gerçekten böyle bir talep var mı?